Παρασκευή 4 Μαΐου 2012

Mάχη Ελλήνων κομάντος με Σομαλούς πειρατές.

Μάχη σώμα με σώμα έδωσαν επί τέσσερις ώρες τρεις Έλληνες, μέλη του προσωπικού ασφαλείας Ελληνικού φορτηγού  πλοίου, ιδιοκτησίας γνωστού εφοπλιστή, με Σομαλούς πειρατές, οι οποίοι επιτέθηκαν στο πλοίο ανοιχτά των Μαλδίβων.  
Οι πειρατές χρησιμοποίησαν τη γνωστή τακτική, με ένα μητρικό πλοίο[motherboat] που έπλεε μακρύτερα από το Ελληνικό πλοίο και 4-5 φουσκωτούς λέμβους, με τις οποίες έκαναν τις εφόδους. Από την πρώτη απόπειρά τους- λίγο πριν τα μεσάνυχτα, όμως , φάνηκε ότι μόνο απροετοίμαστο δεν ήταν το πλήρωμα. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο πλοίο επέβαιναν ως προσωπικό ασφαλείας τρεις πρώην κομάντος των ΟΥΚ, της εταιρείας ναυτιλιακής ασφάλειας ΜSI. Μόλις οι προθέσεις των Σομαλών έγιναν αντιληπτές, αφού οδήγησαν το πλήρωμα σε ασφαλές καταφύγιο, ενεργοποίησαν τα μέτρα προστασίας του πλοίου και οι ίδιοι πήραν θέση μάχης.
Στις προσπάθειες επιβίβασης των αλλοδαπών πειρατών στο πλοίο, οι αμυνόμενοι απάντησαν με πυροβολισμούς εκφοβισμού, τρέποντάς τους σε φυγή. Το σκηνικό επαναλήφθηκε αρκετές φορές, με τους εισβολείς να προσπαθούν να ανέβουν στο πλεούμενο από διαφορετικές μεριές και λίγο πριν ξημερώσει να εγκαταλείπουν  τις προσπάθειες και να αποσύρονται  στο μητρικό πλοίο.
Το περιστατικό μόνο πρωτόγνωρο δεν είναι, καθώς οι πειρατές λυμαίνονται τη θαλάσσια περιοχή των Στενών του Άντεν, ωστόσο διαφοροποιείτο από τις συνήθεις περιπτώσεις. Οι πειρατές επιτέθηκαν στο Ελληνικό πλοίο λίγο πριν τα μεσάνυχτα, ενώ το συνηθέστερο είναι να κάνουν τις εφόδους τους με το πρώτο φως της ημέρας.Επίσης, ενώ οι επιχειρήσεις έχουν διάρκεια από είκοσι μέχρι σαράντα λεπτά, στη συγκεκριμένη περίπτωση  συνέχισαν τις εφόδους επί 4 περίπου ώρες. Προφανώς, οι διαφοροποιήσεις στη μέθοδο επίθεσης έγιναν με σκοπό τον αιφνιδιασμό του πληρώματος.

Χωρίς νομοθετικό πλαίσιο η ασφάλεια στον Ελληνικό στόλο.


Η πειρατεία έχει εξελιχθεί στο μεγαλύτερο πρόβλημα της ναυσιπλοϊας τα τελευταία χρόνια. Εγκληματίες από τη Δυτική Αφρική, κυρίως Σομαλοί και Νιγηριανοί, με πείρα από τους συνεχείς πολέμους, επιτίθενται σε κάθε είδους πλεούμενο. Σκοπός τους η απαγωγή των πληρωμάτων, σε κάποιες περιπτώσεις και η αρπαγή των πλοίων, για να ζητήσουν στη συνέχεια λύτρα από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες.

Κράτη και εταιρείες αποφάσισαν να ενεργήσουν για την ασφάλεια των ναυτικών, προσλαμβάνοντας προσωπικό ασφαλείας  και εκπαιδεύοντας σχετικά τα πληρώματα. Εκατοντάδες εταιρείες δραστηριοποιούνται ήδη στο τομέα της ναυτιλιακής ασφάλειας που προέκυψε ως ανάγκη σε παγκόσμιο επίπεδο.Και σε αυτή τη διεθνή συγκυρία η χώρα μας, με τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο, εμφανίζεται για μια ακόμη φορά κατώτερη των περιστάσεων. Την ώρα που πολλά κράτη έχουν προχωρήσει στις απαιτούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις, όπως η Κύπρος και οι περισσότερες  χώρες της ΕΕ, προκειμένου τα πλοία που φέρουν τη σημαία τους να μπορούν να είναι επανδρωμένα με ένοπλους άνδρες ασφαλείας, στην Ελλάδα δεν υπάρχει σχετικό νομοθετικό πλαίσιο. Το σχέδιο νόμου για την Παροχή Υπηρεσιών Ασφαλείας από Ένοπλους Ιδιώτες Φρουρούς  σε Εμπορικά Πλοία μπορεί να είναι έτοιμο εδώ και καιρό- συγκεκριμένα από τον περασμένο Ιανουάριο- καθώς το έφερε στη Βουλή  προς ψήφιση ο τότε υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Χρήστος Παπουτσής, ωστόσο δεν έγινε ποτέ νόμος του κράτους, αφού σκόνταψε στις διαφωνίες μεταξύ των συναρμόδιων υπουργών Προστασίας του Πολίτη, Δικαιοσύνης, Εξωτερικών, Εθνικής Άμυνας, Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας , στο ''πνεύμα της ομοψυχίας'' που διέκρινε  την κυβέρνηση Παπαδήμου.

Το τραγελαφικό είναι ότι από αυτή την αστεία κατάσταση υπάρχουν κάποιοι που επωφελούνται. Τα πλοία με Ελληνική σημαία είναι υποχρεωμένα να αποπλέουν με άοπλο το προσωπικό ασφαλείας  και να εφοδιάζονται εν πλω τον οπλισμό τους. Από πού;; Η ''αραβική άνοιξη'' σε συνδυασμό με τις αφρικανικές χρόνιες συρράξεις  έχουν ανοίξει την αγορά και χιλιάδες όπλα διατίθενται προς ενοικίαση από την Αίγυπτο και τη Λιβύη μέχρι τη Σρι Λάνκα αλλά και την ίδια τη Σομαλία. Και η προμήθεια οπλισμού του Ελληνικού στόλου προβάλλει ως επικερδέστατο εμπόριο.....




Πηγή: Επίκαιρα.